Profil absolventa je profilem umělce 21. století - celá koncepce výuky je koncipována moderně, s reflexí aktuální společenské situace, aniž by přitom byla potlačena umělecká licence každého individua. Škola přitom vytvoří možnost volby každému studentovi, zda se chce věnovat „profesionálnímu umění“, či zda zvolí některou z dalších možností uplatnění svého rozhledu a schopnosti přesahů svých kreativních vizí do každodenní praxe.
Absolventem bude kreativní umělec, který se však velmi dobře orientuje v oblasti kultury a trhu s uměním - a místo vstupu do řad nezaměstnaných, dokáže se svými díly oslovit potenciální klienty - cílenou součástí výuky proto bude propojení s trhem, work shopy, realizace vlastní studentské prodejní galerie, leasingu studentských uměleckých děl, aukce, etc. Z tohoto důvodu je také ve výuce kladen důraz na oblast kreativní ekonomiky a trendy kreativního průmyslu - stejně jako právo duševního vlastnictví, znalosti galerijnictví, sbírek, etc. – a z nich vyplývajících spojení v rámci - a napříč studiem - s vyústěním do praktického použití - art director, grafik, výtvarník, designer, galerista, reklamní fotograf, etc.
Každý student bude vedle první specializace povinně - dle svého zájmu a zaměření - vybírat z nabídky i druhý předmět, který s tím jeho koresponduje a zároveň mu rozšiřuje a) vědomosti, b) uplatnění. Např. student grafiky si může jako 2. předmět zvolit multimedia, kde se naučí pracovat s grafikou z pohledu IT možností - webdesignu, apod.
Uplatnění absolventa studijního oboru
Vícesložková profilace absolventa umožňuje svému nositeli schopnosti širokého a praktického uplatnění jak na domácím, tak mezinárodním pracovním trhu. V tom spočívá odlišnost absolventa ADI od jednooborově umělecky vyprofilovaných kolegů. Absolventi tak budou mít možnost nalézt uplatnění v:
- kulturních a kreativních odvětvích institucí státní správy
- reklamních a marketingových agenturách
- grafických, designových a fotografických studiích
- webdesignerských firmách
- návrhářských studiích
- firemních marketingových a PR odděleních
- vydavatelských centrech a sdělovacích prostředcích, TV a filmu
- e-businessu
- developerských firmách
- galerijnictví a muzejnictví
- uměleckých agenturách etc.